Wkraczasz do jednego z domów w bogatszej dzielnicy Tobaro. Jesteś częściowo niewidomy, ale pamiętasz to miejsce. Znasz ten dom, ale nie masz pojęcia co się dzieje i dlaczego tam jesteś. Twoim zadaniem jest eksploracja przestrzeni i poznanie treści wydarzeń, które doprowadziły do obecnej sytuacji.
Niektóre obiekty skrywają w sobie tajemnice. Rozglądaj się dobrze. Podążaj za wskazówkami i przetrwaj Koniec Światów.
Pozwól światłu cię prowadzić.
_______________________________
Oto pierwsza osłona projektu, który jest wynikiem mojej współpracy dyplomowej oraz doktoranta Akademii Muzycznej we Wrocławiu, Krzysztofa Raua. "Poszukując światła w Tobaro" to wirtualna rzeczywistość z elementami mechaniki growej.
Wraz z Krzysztofem przenieśliśmy VR na pole sztuki audiowizualnej i potraktowaliśmy całość bardzo sensorycznie.
Historia, którą poznajemy, osadzona jest w uniwersum Warhammer Fantasy, w mieście Tobaro. Użytkownik gogli wciela się w postać mężczyzny, który został trafiony bombą spaczeniową, wskutek czego jego wzrok został mocno uszkodzony. Wydarzenia przedstawione w fabule dzieją się w trakcie Końca Światów.
Ta współpraca dała mi możliwość poznania doświadczeń osób niewidzących. Warstwa wizualna to efekt przełożenia zdobytej wiedzy o utracie wzroku na percepcję osoby widzącej oraz połączenie jej ze światem fantasy i zawartą w nim opowieścią.
Projekt będzie dalej rozwijany, a jego kolejna odsłona przewidziana jest na końcówkę roku 2023.
Fot. Wojciech Chrubasik